Tel. 609 380 222

biuro@bramynapilota.eu

ul. Polna 5, 62-095 Murowana Goślina

Zielone światło na wjazd!

Co jakiś czas dostajemy zlecenie na uszkodzone bramy czy szlabany, w które wjechało auto. Główną przyczyną tych kolizji jest nieuwaga kierowców oraz pośpiech. Przekazując klientowi skończony przejazd przekazujemy instrukcje, kartę gwarancyjną i piloty. Zawsze też udzielamy instruktażu z obsługi bramy automatycznej czy szlabanu. Zwracamy uwagę na ewentualne zagrożenia i sposób korzystania z przejazdu. Niestety w miejscach ogólnodostępnych (wspólnoty, obiekty przemysłowe, markety czy ROD, jak poniżej) nie ma możliwości dotarcia do wszystkich użytkowników aby przekazać niezbędną wiedzę. W takich miejscach niezbędne minimum to zabezpieczenie wjazdu fotokomórkami/pętlą oraz czujnikiem przeciwzgnieceniowym (enkoder) w napędzie, a także ostrzeganie lampą sygnalizacyjną. Na poniższym filmie widać taką lampę, która sygnalizuje pracę bramy, a także ostrzega o zamiarze zamknięcia na 5 sekund przed manewrem. Nie zawsze jest to wystarczające – gdy kierowca się zagapi, zamyśli lub zignoruje migające światło to wtedy dochodzi do wypadku. Jednym ze sposobów poprawiającym bezpieczeństwo użytkowników jest semafor lub pasek LED z zielonym i czerwonym światłem. Jeśli chodzi o szlabany to powoli staje się to standardem, natomiast przy bramach nadal jest to rzadkość.

W poniższym przypadku zastosowaliśmy pasek LED 24V IP65 zamontowany z obu stron przejazdu na słupku. Czerwony LED świeci się gdy brama jest zamknięta oraz w trakcie otwierania i zamykania, gaśnie przy całkowicie otwartej bramie, a zapala się LED zielony, który zezwala kierowcy na wjazd. Brama zamyka się automatycznie po przejechaniu pojazdu z małym opóźnieniem. Zbliżający się manewr zamykania sygnalizowany jest lampą ostrzegawczą, po czym gaśnie światło zielone, zapala się czerwone i brama startuje. Zawsze należy pamiętać, że otwarty przejazd może wkrótce się zamknąć. Każdy kierowca powinien dostosować prędkość tak, aby móc wyhamować gdy brama lub szlaban jest już w ruchu. Brama i napęd Roger BH30/604/HS na filmie są nowe ponieważ kierowca zignorował światło ostrzegawcze i wjechał w zamykająca się bramę. Mam nadzieję, że dodatkowe oświetlenie czerwone poprawi bezpieczeństwo użytkowników i przyczyni się do długiej i bezawaryjnej pracy bram. Zainteresowanych takim rozwiązaniem zapraszam do kontaktu: biuro@bramynapilota.com.pl lub pod numerem telefonu – +48 609 380 222